Kolorowy deszcz i malowanie kostkami lodu – zabawy dla najmłodszych !

DOŚWIADCZENIE „KOLOROWY DESZCZ”

JAK DESZCZ SPADA Z NIEBA ?

 

Chmura powstaje, gdy kropelki deszczu łączą się ze sobą. Kiedy chmura staje się zbyt ciężka i gęsta– kropelki deszczu wypadają z chmury z powodu grawitacji.

W naszym domowym eksperymencie kolorowa woda działa jak „deszcz”, krem do golenia jak „chmura”, a czysta woda w wazonie to „powietrze”.

Kiedy „kolorowy deszcz” wody staje się zbyt ciężki wypada z kremu do golenia do wody, czyli „powietrza”.

Eksperyment można wykonać w dwóch wersjach. W pierwszej piankę nakładamy na taflę wody, a w drugiej na podziurawiony talerzyk.

Ta druga wersja bardzo spodobała się naszym Maluszkom ! 🙂

 

 

MATERIAŁY

-barwiki spożywcze

-szklanka lub wazon

-papierowy talerzyk z dziurkami

-krem do golenia

-pipety

-woda

 

CEL ZABAWY

 

-Poznajemy koncepcję pogody

-Eksperymentujemy z przyczyną i skutkiem

– Wprowadzamy nowe słownictwo

– Doświadczamy i uczymy się praktycznie

-Dowiadujemy się więcej o obiegu wody

-Eksperymentujemy z mieszaniem kolorów

 

MALUNKI KOSTKAMI LODU

Bardzo fajnym pomysłem, szczególnie latem jest malowanie kostkami lodu.

Wystarczy zmrozić  zabarwioną barwnikiem spożywczym wodę z patyczkiem i możemy działać ! 🙂

POMOCNY TIP !

Jeżeli nie posiadacie pod ręką barwników spożywczych najlepiej je zastąpić bibułą namoczoną w wodzie lub użyć farbek akwarelowych.

ZABAWA SENSORYCZNO – MOTORYCZNA

Do 18 miesiąca życia u dzieci dominuje zabawa sensoryczno – motoryczna, która odbywa się przez badanie, manipulowanie przedmiotami, dotykanie, potrząsanie, przekładanie i uderzanie dlatego ta forma malunku jest rewelacyjnym pomysłem !

Pierwsze zetknięcie z papierem polega na bazgraniu i pozwala dziecku na poznanie medium, czyli tego, czym malują / rysują, a w efekcie dokonuje się rozwój złożonej kontroli percepcyjno – motorycznej potrzebnej do rysowania.

 

Sprawdź także:

Skomentuj